Naken indisk moder ger dödsstraff
http://www.sydsvenskan.se/varlden/naken-indisk-moder-politiskt-sprangstoff/
Länk till en artikel som belyser det indiska pryderiet. En framgångsrik indisk konstnär har råkat i blåsväder för att han målat bilder av gudinnorna utan kläder. Anses vara hädelse. Han hotas av dödsstraff, enligt artikeln.
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
Ja jisses..våra kroppar är verkligen tabu även i denna tid..
märkligt att mänskligheten inte kommit längre…vi föds nakna?! hu..
En anständig kvinna i Indien föds med sarin på! 

Tride.
HAHAHHA..du e roli du…!!

Tride.
Jag måste säga att jag är förvånad. Någon gång måste väl pryderiet ta slut också i Indien har jag tänkt. Men inte, tydligen.
Jag har har god vän som var på ett ashram i Kerala och blev diskret, vänligt men bestämt, uppmanad att inte visa benen i sin slitsade kjol. Håhåjaja.
Någon stans läste jag att kvinnor inte bör cykla i Indien. Det var en adopterad tjej som ville veta något om sitt ursprungsland. Annars lär cykelturism vara poppis i Indien nuförtiden.
Kvinnor som idrottar bör helst göra det i sari. Jag vet inte om detta ändrats, men för ett tiotal år sedan var det så.
En gång besökte jag en badinrättning med simbassäng på gatan där jag bodde i Delhi. Snabbt förstod jag att detta inte var avsett för damer, Trots att jag är envis och egensinnig, fann jag det bättre att lämna inrättningen än hoppa i bassängen, utstirrad av x par mörkbruna ögon ovanför svarta mustacher.
På de stora hotellen gick det i alla fall bra att ta sig ett dopp på deras bad-avdelning.
Tride.
Herreminje..jag skulle inte klara mig en dag i detta landet utan att göra bort mig…
jag får kritik enbart för att jag inte bär bh under t-shirten…mm bröstvårtorna syns igenom..det är tydligen en synd även här i utvecklade Svedala..så, hm undrar om vi verkligen är sååå mycket före..
I Indien måste du inte ha bh om du inte vill. Du kan gå halvnaken på överkroppen fast brösten måste vara täckta. Armarna axlarna och magen kan vara bara. Också om du är ganska så rundhyllt och formerna väller ut över kjolkanten. Har du en bra sari och verkligen ser till att brösten är täckta med den övre fliken behöver du ingen blus ens en gång. Men detta har jag sett tillämpad enbart på kvinnor från landsbygden. Ibland blider sarin åt sidan oxå.
Vissa går helnakna som tex sadhus (heliga män) även kvinnor. Jag såg en sådan kvinna en gång bland kor och bilar på Delhs gator. Det räcker med att ha en tråd kring midjan som visar att de är förenade med gud. Då förstår alla och bilarna väjer. Att en kvinna går naken med den gudomliga tråden runt kroppen är dock mindre vanligt, så det väckte en del protester. Hon blev intervjuad i media, och förklarade att eftersom gud skapat henne sådan, borde man inte bråka om det.
Hon var snygg och brun.
Ja det är ett fascinerande land.
Åk dit nån gång och kolla!
Tride.
wow..imponerande måste jag säga..
mm..det ska jag göra någon gång..åka dit…en livsuppgift jag bara måste göra..
Det kan vara värt besväret.
Tride.