Haha, jag tycker det är roligt att "indien.ifoks"-bilden är på tre afrikanska elefanter:)
De har väl rymt till Indien.
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
Jag minns inte riktigt hur jag fann bilden, men det är en gratisbild från ett arkiv med gratisfoton, rekomenderat av ifokus-värdarna. Jag tror jag valde mellan den, en indisk dansös och en bild från Varanasi, som jag tyckte bra om, men var lite för vanliga. Alla under rubriken "Indien".
Tride.
Hur ser man skillnad på indiska och afrikanska elefanter?
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus
De afrikanska har mycket större öron och väger ett par ton mer än indiska elefanter. På den här bilden syns inte öronen så bra, därför är misstaget lätt hänt. Bakkroppen däremot, är kraftigare än jag någonsin har sett på en indisk elefant.
Tride.

och betar är mycket mindre iaf på hondjuren, ofta saknads de helt. Afrikanska har en liten svank i ryggen medan de indiska är krumma med skulsrorna klart högre än höfterna. Huvudet, eller pannpartiet, på de indiska är kraftigare och frammifrån är de "tvåpuckliga"
Som #6 säger så är hela kroppen ganska olik, skulle vilja tillägga att de Afrikanska är mer långbenta och ser lite smäckrare ut fast de är större. Jämför:
med
Här är en annan bra beskrivning av skillanderna:
Oj, vilken skillnad det var! Jag har aldrig tänkt på att det finns två så olika elefanter.
Men Tride, då har du i alla fall de vackraste elefanterna i headern! De kanske är på arbetssemester i Indien?
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus
http://indien.ifokus.se/articles/4e708f93d4ebea7ad501c95e-att-resa-i-indien?articles-1
Länken går till en artikel på indien-sajten (om resor) och visar en indisk elefant på g i Kerala. Kanske vill den ha lite assistans från de afrikanska släktingarna?
Tride.

hehehe, vilken observation =D
Ja jisses..vilken koll ni har…
Det hade jag inte ens tänkt på…