film manus på g
Jag filar på manuset till vår kommande storfilm. Det blir ett romantisk drama med en indisk prins, en indisk prinsessa samt en främmande prinsessa i centrum. intressanta förvecklingar och överraskningar.
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
en indisk prins kommer till Bodh Gaya. Han befinner sig på pilgrimsresa inför sitt förestående giftermål. Bruden är en indisk prinsessa som hans föräldrar valt. Han vet inte vem hon är.de har ännu inte träffats. Men som lojal indisk prins är han hundra procent inställd på att lyda sina föräldrar och följa traditionen.
När han besöker det stora templet i bodh Gaya möter han emellertid en främmande prinsessa. Hon heter Pagan och rider på en kvast. Detta senare vet prinsen ännu inte.
De båda talar inte med varandra, men de hamnar i trängseln framför Buddha-bilden, där de får syn på varandra. Han går på den manliga sidan, hon bland kvinnorna.
Den indiska prinsessan befinner sig på annan ort och kan inte lämna palatsets trädgård. Hennes far har berättat att hon snart skall gifta sig, och att hennes blivande make är på pilgrimsresa för att inhämta gudarnas välsignelse. Prinessan är full av förväntningar.Eftersom hon är en indisk prinsessa kan hon inte läsa och skriva västerländska texter,men är duktig på att rita sanskrit-alfabetet, som hon lärt sig av sin guru. Hon tillbringar dagarna med att texta sanskrit-mantran med guldfärg samt öva indisk dans.
Då o då kommer ett bollywood-gäng till palatsen och dansar och sjunger romantiska sånger med prinsessan.
forts följer
Tride.

ojdå, är det nu snart jag får ögonkontakt med den Indiske Prinsen och jag lyckas se så där sammetslen ut i ögonen så han faller pladask……?? Jag kan se glosögd ut också om det blir bättre, eller lyckas jag kanske falla pladask på stjärten så min kjol åker upp ala Monroe och jag visar trosan?? Jösses Tride detta var spännande
Öhh förresten var det Sci fi, äventyr, action, ……eller drama
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
"Allt detta och himlen därtill . . . ."
Jo. Ni får ögonkontakt som sagt. Prinsen stannar sedan kvar i templet sedan alla andra dragit. han skall be en extra bön till Byddha beträffande framtiden och äktenskapet, samtidigt som han skall lämna en riklig gåva till templet.Även Pagan drar. Men så upptäcker hon att hon saknar sin lilla turistväska där hon har pass mm, solglasögon och en näsduk, så hon går tillbaka in i templet . . . .
Tride.
Prinsen är förstås inte alldeles ensam där inne. En munk vakar över det heliga utrymmet och skall just till att stänga.
Prinsessan Pagan ser inte sin väska och blir orolig.Munken har inte sett den, och befarar att den kan ha blivit stulen i folkvimlet förut. Prinsen erbjuder sig att hjälpa henne att leta rätt på den.
(Vad han inte avslöjar är att han har hittat den, kollat i passet och känner nu igen Pagan från fotot där.)
Tride.

Prinsessan Pagan tar tacksamt emot hjälpen från den fagre prinsen. De letar överallt och kan till slut kanstatera att någon tjuv måste ha smitit iväg med väskan. Prinsessan Pagan blir helt förtvivlad för utan pass är hon ju strandad här. Eftersom hon saknar näsduk så erbjuder prinsen henne sin så hon kan torka tårarna som rinner som ett vattenfall ner för hennes kinder.
Sajtvärd Tarot

Tride.
Medan detta pågår förbereder sig indiska prinsessan för bröllopet hemma i sin trädgård. Hon är full av romantiska förväntningar om prinsen som hon ju ännu inte sett.
Prinsen,däremot, tycks helt ha glömt vad som förväntas av honom, förtollad av den främmande prinsessan.
Här kommer Bollywood in med sina dansare, medan prinsen sjunger en romantisk sång till Pagans ära.
I sin trädgärd sjunger den indiska prinsessan också en romantisk sång, full av drömmar om den Sanna Kärleken och Framtiden.
Tride.
Emellertid nås brudens far av ett rykte …. det gäller den tilltänkta brudgummen -som setts i sällskap med en främmande prinsessa -och det i självaste heligaste templet i Bodh Gaya!
Alltså kontaktar brudens far prinsens far. Vad är det som pågår? Vad har prinsens far att säga om detta?
Ingenting,for han kan omöjligt tro detta om sin son. Illiviliga ryktesspridare måste vara i farten.Antagligen har de fått betalt av skurkar som vill förhindra att bröllopet äger rum.
Prinsens mor serverar prinsessans far godsaker för att hålla honom på gott humör - och för att uppfylla gästfrihetens krav. I smyg bakom en pelare medan herrarna sitter och avhandlar dilemmet så hövligt det bara går,torkar prinsens mor en tår med sari-fliken.
Prinsessans mor samtalar vist med sin dotter, och gör allt hon kan, på ängsliga mödrars vis, för att det illvilliga ryktet inte skall nå flickan.
Tride.
Vad sägs om att introducera ett sidospår? Kanske om en busslast svenskar? Med en omedvetet komisk men jovialisk chaufför som tillför lite jordnära slapstickhumor? Och så visar hon sig vara en fena på att köra bussen förbi alla möjliga hinder när det behövs? (Jag kan vara chauffören! Jag kan! Jag kan!)
Bara ett förslag…. 
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus
Alla förslag emottages tacksamt. Lena, du är antagen!
Tride.
Jihoo!! I'm in! 
Pagan, om du ber Tride snällt kanske du får vara med på bussen när det blir dags. Kanske någon har snott din kvast?
Hur kommer vi in i bilden? Trillar vi in i Bodh Gaya när prinsen tröstar den gråtande prinsessan Pagan?
Mvh Lena
Ja, det kan ju börja där. den klantiga chauffören hittar inte licensen som behövs för att alls kunna köra bussen inom området. Alltså hoppar hon för att leta. Vakterna är efter henne och vill köra ut henne med buss o svenskar o det hela. Då griper prinsen in med sin status och auktoritet . . . .
Tride.
Vilken slarva… Typiskt henne att förlägga saker! Hon blinkar vackert med ögonfransarna åt vakterna, men de är omutliga.
Prinsen hindrar vakterna från att bötfälla bussen och köra ut dem medan chauffören får tid att komma ihåg på vilket listigt ställe hon lagt alla viktiga papper. Prinsessn Pagan ser med beundran hur omtänksam och tapper prinsen är.
Mvh Lena
Men plötsligt tappar prinsen pagans växka, som han gömt i prinsdräkten och tappat kontrollen över i tumultet . . . .
Klantiga busschauffören tror att det är hennes väska . . . .
Tride.

Chaffören rycker åt sig väskan samtidigt som prinsen fumlar med att få fatt i den. Prinsessan Pagan ser sin väska och försöker även hon få fatt i den. Vakterna griper in och innan någon vet ordet av så har de lyckats få tag i väskan och hela innehållet faller i marken………….
Sajtvärd Tarot
Caffisen tror fortfarande att det är hennes väska och börjar leta efter licensen på marken.
Vakterna griper in och vill ha paisa (mutor).
Tride.
Alla bussens passagerare ser att vakter och prins pch prinsessa försöker ta väskan från deras chaufför = Full Kalabalik!
Mitt i bodh Gaya… 
Alla brister ut i ett sång- och dansnummer med höttande av nävar och arga miner.
Mvh Lena
Tjusigt, Lena!
Tride.
Musiken slutar i ett utrop från prinsessan Pagan: "Peace!" Hon kastar en förtrollning över alla så att de tystnar och lyssnar på vad hon säger. Hon ber vakterna, som plötsligt ler milt, följa med chauffören och leta reda på pappren, tar sin väska, som prinsen försöker rafsa ihop innehållet till, och förmanar alla att ta sitt förnuft till fånga och respektera den heliga platsen.
Nu är det prinsen som är full av beundran…
Undrar hur det går för den andra prinsessan? =)
Mvh Lena
Den andra prinsessan planerar sitt bröllop tillsammans med sin mamma och väljer sari, juveler och lämpliga sandaler tillsammans med de olika affärsidkarna, som besöker prinsessans hem med sina varor. De respektive fäderna håller tv låg profil, men prinsessans far har beslutat sig för att undersöke hur det egentligen förhåller sig med skvallret och har sänt ut sina spanare . . . .
Tride.
Jag har en idé om prinsessan. Jag tänker att hon skulle kunna få en solosång, en ballad om hur hon egentligen inte alls vill gifta sig, och inte känner någon längtan efter familj och barn, utan skulle vilja bestiga bergen i Himalaya, paddla uppför Amazonasfloden, eller ta sig igenom Sahara från väst till öst.
Mvh Lena
Du går handlingen i förväg, Lena. jag tänker själv åt det hållet 
Tride.
Aaah, vad roligt! Jag är lite av en tankeläsare, så det är inte konstigt om jag stal din idé.
Men om det där var före handlingen så går vi tillbaka till förberedelserna för bröllopet med vackra kläder och gnistrande stenar, och pappan som skickar ut sina spanare…
Mvh Lena
Jag tänkte mig att de båda prinsessorna småningom skulle bli kompisar . . . (men säg inget)
Tride.
jag tror jag måste skriva ut synopsisen så ni får kläm på hur det är tänkt. Ni får gärna komma med era egna förlsag.Allt är möjligt i fejk-bollywood.
en hemiis: tänkte du pagan skulle lära indiska prinsessan att flyga kvast. 
Tride.
I upprördheten kring ryktena om prinsen har någon glömt att låsa grinden som leder ut från prinsessans park till världen utanför. Prinsessan finner den förstås, glider ut och kommer fram till en traikerad gata, väldigt rörig.
Där befinner sig just nu lena med bussen. Händelsevis befinner sig oxo Pagan i bussen … .
(forts följer) Vem som känner sig manad får gärna föra handlingen vidare . . . .
Tride.
Intressant. vi måste komma på en bra och trovärdig lösning på detta. Ni känner ju till indiska reptricket? Kanske prinsessans guru kunde stå till tjänst här . . . .
Tride.
Haha gud vad spännande allt detta låter! Just nu har jag inga ideer, men det kommer väl så småning om. 
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Välkommen prinsessan. Bra om du får några idéer. Manusförfattaren är lite upptagen med annat just nu.
Tride.
Det behövs en skurk här! Kanske någon som ser en chans att kidnappa prinsessan för att få pengar?
Så här, en av handlarna som visat sina sidentyger är en brottsling, som plötsligt ser ett tillfälle att lura bort prinsessan. När han ser henne i gatuvimlet går han fram till henne, bugar och ler, och ber henne följa med honom. Och prinsessan känner igen honom och anar ingen oråd, så hon går med.
På bussen har ett par unga pojkar i följet fått syn på den vackra prinsessan, pekar och beundrar, och följer henne med blicken när handlaren drar iväg med henne.
Prinsessans guru sitter på toppen av ett rep (med sin favoritorm i en korg i knät?) och blickar ut över gatans vimmel. Han roas av att hålla koll på människor som kommer och går, och höjer ett ögonbryn när han får syn på sin prinsessa på väg bort med sidenhandlaren.
Varför är Pagan på bussen? Ska hon kanske bjudas på middag av de svenska resenärerna som tack för att hon lugnade ner kasoet i templet?
Mvh Lena
Eller har hon hamnat där av misstag för att hon inte kunde ta sig ut ur trängseln?
Och var har vi prinsen fn?
Inte lätt att hålla rätt på alla trådar i intrigen här, inte! 
Tride.
Ha ha, nej det är inte lätt! Var ÄR prinsen? Men titta, är det inte han som hänger bakpå bussen för att inte tappa bort Pagan? Eller är det någon annan som tar en gratisskjuts en bit åt rätt håll?
Mvh Lena
Har inte prinsen lånat en scooter av en stackars försvarslös taxiförare och följt efter bussen på den?
Tride.
Ja, titta det var en annan tjuvåkare bakpå bussen. Där kommer ju prinsen farande!

Mvh Lena

Tride.