Billiga resor till Indien?
Hej, jag var i Indien i tre veckor för två år sedan och nu har jag drömt om att jag åkt tillbaka många gånger. Så jag funderar på vart det är billigast.
Jag vill inte åka till turistorterna, den här gången hade jag även velat flyga så nära ganges floden och Varanasi som möjligt eftersom jag skulle vilja åka dit och kolla. Såg att de billigaste flygresorna går till typ goa eller "calcutta" eller "bombay". Sist jag åkte, så åkte jag till Chennai, men det ligger väldigt långt från ganges :P
Jag tror att calcutta är det som ligger närmast varanasi av de alternativ du nämner. calcutta ligger i West Bengalen, och Varanasi ligger i Uttar Pradesh. Du måste resa genom Bihar för att komma dit. jag kan tänka mig att det går inrikesflyg till varanasi, annars tåg eller buss. Hör med någon indisk resebyrå!
När jag var i Darjeeling, som ligger i Indiens nordöstra hörn, reste jag först till New Delhi, och tog inrikesflyget till någon mindre ort, som jag just nu inte minns namnet på. Därifrån reste jag upp i bergen med taxi. Hela resan var förbeställd och betalad i sverige, inklusive taxi-bilen.
Delhi ligger fö nära floden Yumana, som är en biflod till ganges.
Här en länk till resebyrån som jag reste med.
Lycka till!
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen