Indien iFokus

Indien

Etikettallmänt
Läst 3630 ggr
Tride
0

Indiska cafe 8 på utflykt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Utflykt planeras så vi skall kunna se lite andra delar av världen. Välkomna ombord! Vi har matsäck med i kylväskor mm. Vi skaffar mer under resans gång.

Och så lämnar vi Delhi för färden mot Nepals gräns och de buddhistiska pilgrimsplatserna.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Lena1971
0

Härligt! Jag är med! Glad

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Tride
0

Kul lena! Välkommen!

Tride.

Ians
0

OOO detta får jag inte missa! Åker med!

Tride
0

Va kul vi ska ha!Tänk så mycket vi kommer att se på resan. Ni får gärna föreslå platser av intresse o lägga in egna bilder. Till att  börja med tar  vi en kopp Te i shopen intill bussen medan vi väntar på att resenärna skall anlända.

Tride.

suddis
0

Jättekul en sådan här resa får man inte missa.Glad

Ians
0

Skäms

jag har ju aldrig varit i Indien så jag hänger på som nyfiken turist bara…..maten är god, vackra tyger som jag älskar o gillar att se hur folk har det i andra krokar av världen…i all ödmjukhet inför hur de har inrättat sina liv enl traditioner o behov.

Så det ska bli såååååå kul! även om jag inte kan bidra med mycket….men då gnäller jag inte heller för vi inte åkte dit eller dit…Flört jag blir like glad vart vi än åker Skrattande

Pagan
0

oj då hur ska vi få plats allihop?? jag menar Draken å sin hybris å allt, finns det syre kvar i bussen?????Förvånad jag tar med krokodilen jag nyss blåst upp, ifallatt menar jag. Suddis hänger du med. Jag kan knöka in mig här så du kan ta plats! Tänk va, alla dessa drakanhängare, de kommer få svårt att hänga med. Kanske de kan hänga på utsidan så där på typiskt Indiskt vis, en har ju sett på TV.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tride
0

På utsidan o på taket. varför inte placera draken själv på taket på toppen av allt bagage däruppe.Där borde han pryda sin plats. Skrattande

Tride.

suddis
0

Sällskapsresan i IndienSkrattande

Följ med på oförglömlig resa där allt kan hända..

Ians
0

Vad fin bussen blir med en drake på taket…..han kan ju flyga lite sj oxå emellanåt …eller så löser sig det m plats åt alla….Här skall göras en rejäl utflykt!

någon som vet vart toaletten är förresten…jag behöver gå efter allt thé Skäms

suddis
0

Toan är längst bak,men du får nog flytta på alla resväskor först.Oskyldig

Ians
0

Bara jag får kissa så flyttar jag vad som just nu Flört

Tride
0

Du kan ta busken där borta vid trappan tv  annars. Det går snabbareSkrattande

Tride.

Ians
0

Bara inte getterna stångar mig….då kan det gå alldeles galet Skrattande

Farwuq
0

Va!

Förvånad

Skulle jag ha hybris?

Det är bara ni som inte förstår vidden av min storhet och helighet.

Det är inte lätt att vara gudomlig tillsammans med klentrogna människor.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Tride
0

hihihihi. Getterna är snälla. men visst får du se upp lite.Förresten har vi blivit inbjudna till nunneklostret som ligger på höjden ovanför trappan. vi får bo i det här gästhuset. Lite trångt men vi får tränga ihop oss.

Tride.

Lena1971
0

Åh så fina getter! Nej så otroligt att besöka ett nunnekloster! Och vilka härliga reskamrater! Mina ögon är stora som tefat över alla intryck.  o.O

Hur är temperaturen på nätterna? Det ser så trångt ut så jag funderar över att sova på taket…

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Farwuq
0

Där uppe får nog även jag ligga.
Jag kan morra högt i sömnen.

Skäms

Lena1971
0

Jag hör det inte, jag snarkar! Skäms Taket kommer vibrera så vi får nog spänna fast oss för att inte trilla av. Det rasar väl inte…? Förvånad

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

suddis
0

Kan det vara så att den allsmäktige draken vill ha nunneklostret för sig själv.Oskyldig

Tar filten och och lägger mig under trädet så får ni snarka så bäst ni vill.Tungan ute

Farwuq
0

Draken få var försiktig så att han inte drömmer om något våldsamt och bränner iväg med en eldkvast.

Obestämd

Ians
0

Getterna var snälla……de luktade lite snällt på mig bara Flört Gäst huset ser litet ut o de blir kanske lite, litet med en drake…..men om draken ligger på taket så kanske det räcker åt oss andra…..

Vi får väll knô oss in…..

De som tycker att de behöver mer plats när de sover får väll sova i bussen….allt ordnar sig!

Vad roligt att hälsa på nunnorna!

förresten kanske Draken skall ligga på busstaket o hjälpa chauffören att passa den!….så ingen gör något med bussen under natten… Inte ens den värste bandit vågar göra något med en drake på taket Glad

Tride
0

Här kommer en nunna med lite förfriskningar till de nyanlända gästerna.

Tride.

suddis
0

Vad gott det var med något läskande.Flört

Undrar om vi ska få se några bengaliska tigrar i morgon bitti.Tungan uteGlad

Lena1971
0

Jag tror draken försöker skrämma mig så han får ha det bekväma taket själv! Jag kan ta busstaket, eller så sover jag i resväskan. Den är fortfarande ganska tom, för jag hoppas på vackra tyger och lite kryddor och rökelse under resans gång.

Tack till nunnan för den läskande drycken! Det behövs i den här värmen. Puh! (Men vad var det för något egentligen?)

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Tride
0

Tror inte det finns så många bengaliska tigrar här. Nu är vi inbjudna att stanna hos  nunnorna och se oss omkring i trakten. Platsen heter Tilokpur och ligger på 1000 m höjd.

Tride.

Farwuq
0

Bengaliska tigrar?!
Förvånad

Jag har bara sett Bengaliska eldar.

suddis
0

FörvånadMen draken då,har du ingen koll på vad du har skapat här på jorden….

Är allt bara en illution,för att förvilla oss klentrogna…Foten i munnenObestämdOskyldig

Tride
0

Njut av utsiken så länge och träna på den tibetanska hälsningen som är: Teshe de lek.Eller den hinduiska: Namaste.

Tride.

Pagan
0

hmmm, vi häxor kan ju ta till kvasten, har ju uppgraderat till nimbus 2012, men genom Linux - sedan vill jag ju inte ha föööör lång till Blåkulla - huruvida det är en tankeresa eller ej så tar det ju tid att meditera mig dit, Lena har du rökt på??  mat?? vem håller oss med föda? Suddis har du bakat? Drakens undersåtar har de semlor? det är viktig färdmat! ians har du koll på GI halten, vill vill ju inte öka i vikt under utflykten. Nimbus 2012 tar ju min maxvikt som det är. Då får ju även jag hopp på tåget. Jösses, känner stressnivån stiga här…..Tride är Amitra med och håller koll på allt? Var är Budda förresten? Varför ser jag grönt överallt????

Sajtvärd Tarot

Tride
0

Lugn pagan. I Indien finns ingen brådska och allt tar den tid det tar.Nunnorna har kommit med lite kvällsgröt och i morgon biir det husesyn i klostret - eller viharat som det kallas. Natti!Kyss

Tride.

Farwuq
0

Draken har spaningsflugit och sett en grupp Mao-istiska rebeller som är på väg mot klostret.

Undras om jag ska ingripa?

Obestämd

Tride
0

Spruta lite eld på dem draken försäkerhets skull.

Godmorgon på er annars. Kanske har ni hört nunnorna sjunga och sett solen gå upp över bergskammarna? Nu skall vi upp över sluttningen här till klosterporten. Där kan vi gå in i templet för puja och mediatation. Efter brunchen som serveras i själva tempelbyggnaden, går vi en tur i trakten. Det ligger ett gammalt sikh-palats inte långt härifrån, och nedanför den finns bassänger där kvinnorna kommer från byarna för att hämta vatten. Kor och getter går fredligt omkring, barn leker och retas med oss lite vänskapligt och vill gärna ha en liten slant.

Kvinnor bär sina bördor på huvudet och vi kan ta en kopp chai i någon av de små teshoperna på vägen. Inte långt från nunnornas vihara finns ett Hindutempel helgat till gudinnan Durga, som rider på sin tiger. Vi går in och betraktar det färgranna altaret.

Tride.

suddis
0

Vilken vacker morgon i dalen,fåglarna kvittrar.Gladhörde ni något mystiskt ljud i natt?….Obestämd

Blir skönt med en lugn dag med tempelbesök och få ta igen sig efter gårdagens ståhej.

Tride
0

Templet

Tride.

Ians
0

Pagan vi får nog skita i GI undertiden vi är på utflykt….o snällt äta det vi får.

Så gör jag iaf….o det brukar funka bra och de som bjuder blir inte förnärmade.

Vilket lugn det är här vid Templet…och vilken utsikt!

En underbar Bara vara dag!….Glad såååå skönt!

- nej Suddis jag hörde inget i natt sov som en stock!

Tride
2

På promenaden runt själva tempelområdet möter vi dessa glada kvinnor vid källan. De hämtar vatten eller tvättar.

Tride.

Ians
0

Gu vad trevligt att träffa nya människor på vägen….berikar med möten!

Lena1971
0

Men Pagan, hur är det fatt? Jag tror du ska ta en kopp chai och sitta här i skuggan ett tag. Man ser människorna vid brunnen härifrån. Det är som en tidsmaskin den här resan! Kanske du ska dricka lite vatten också? Det var hett igår, och att sitta i bussen i solgasset, man får se till att få i sig nog med vätska.

Härligt lugn och skön dag idag. Jag sov som en stock och märkte varken av tigrar, drakmorranden eller rebeller. Tride, har du någon idé om var vi ska äta middag ikväll? Jag känner mig lite sugen redan!

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Farwuq
0

Draken jagade bort maoisterna med bara viljan. Nu är det åter ofarligt i skogen.

Oskyldig

Helig helig är herren Farwuq

suddis
0

Vilken tur att vi har en beskyddande drake.SkrattandeFlört

Tride har mycket att stå i Lena,men det finns lite smått och gott vid vattenbrunnen som dom givmilda kvinnorna delar med sig av.Glad

Ians
0

Jag tar mig oxå bort till brunnen…lite sugen jag oxå! Det tar på krafterna o vara ute på äventyr!

Draken e toppen o ha med sig…..vi behöver inte vara rädda varken för människor eller fä ute i busken! Bara han inte bränner ner skogen Obestämd

Tride
0

Alla måltider kan intas i klostret så länge vi är kvar här. vi ger förstås en slant till de vänliga nunnorna - kallas "Dana" och är en buddhistisk tradition.

Sedan blir det nattbuss till staden Pathankot vid bergens fot. Därefter går färden till Delhi och sedan till Bodh gaya.

Tilokpur är känt för sitt friska vatten. Här ser ni en nunna i färd med att fylla på våra vattenflaskor för färden.

På grund av värmen är det ofta bättre att resa på natten så vi stannar och vilar upp oss i Pathankot under morgondagen.

Tride.

Farwuq
0

Draken har funnit en grotta högt uppe i berget. Där bor det en vis munk.
Han och jag talade om det fysiska livets illusion.

Glad

Tride
0

Kanske han bor i Tilopas grotta? Men den är nedanför klostret. Tilopa har givit namn åt Tilokpur som betyder Tilopas plats ungefär.Han levde för många hundra år sedan och anses höra till dem som skapat den tradition som nunnorna tillhör. Dvs röda mössans  tradition. De gillar mössor, de där tibetanerna.

Nu gör vi ett sista besök i templet och mediterar en stund framför Buddhan.

Tride.

Tride
0

De här raska nunnorna hjälper oss ned  för trappan till bussen. Här ser ni dem jobba med att plantera träd utanför klostret, så att de får mer skugga. De skapar också grönsaksland. De får hjälp av en bybo,som också hjälper oss ned för branten med vårt bagage.

Tride.

Farwuq
0

Jo det stämmer. Jag var där uppe igen och talade med honom.
Han tillhörde de "röda mössornas orden". Men…

Samtidigt förklarade han att han var död sedan länge och var egentligen ett spöke som fanns i denna värld för att upplysa de okunniga. Vi talade även lte om "de gula mössornas orden" och om den hemliga orden som jag själv grundade för några tusen år sedan "de gröna mössornas orden".

Flört

Tride
0

Nu är vi framme i Pathankot. Här tar vi in på ett bra hotel, vilar upp lite efter nattens åktur varefter vi kan geoss ut i vimlet för  shoppingrunda. Jag kan rekommendera tyger, blinbling och metallarbeten för den intresserade.

Det finns cyklar för uthyrning.

Pagan kan ta till kvasten.

Draken: Alla mössor är en illusion,liksom grottorna och själva upplysningen. Men det skall inte hindra oss från en rejäl brunch så härpå skärtorsdagen.Flört

Tride.

Farwuq
0

Fint. min hunger är nog trots allt inte en illusion.

Tungan ute

suddis
0

Skönt att vara framme i Pathankot efter den krokiga färden.Efter en mättande brunch så får man vila upp sig, innan man tar en cykeltur i folkvimmlet.Glad

Farwuq
0

Draken smakar lite försynt på godsakerna.

#50 Cykeltur i folkvimmel?

Obestämd

Är du säker på att du inte hamnat i lund?

Tungan ute

suddis
0

Nä inte i lund,men kanske i en äppellund.Cool

Tride
0

alltså kan vi passa på att skaffa äpplen av denna fruktförsäljare från Kashmir.

Tride.

Pagan
0

Ja nu är Pagan lugn och fin. En stilla promenad på maten har gjort underverk. Sååå skönt att bara få hänga på och träffa alla fina nya bekantskaper. Jag har det väldigt trivsamt Tride. En mycket bra utflykt.

Sajtvärd Tarot

Farwuq
0

Draken tar sig ett grönt äpple medan han undervisar folket.

Flört

Tride
0

Pathankot är en liten trevlig stad. Knutpunkt vid Himalayas fot. Här går både tåg och bussar i diverse riktningar. Bilar kan hyras, liksom kvastar och drakar. De båda senare i smyg bakom buss-terminalen.

Tride.

Pagan
0

Oj kan man hyra en drake?? Hahaha, vi har ju vår drake kanske vi kan turas omSkrattande

Sajtvärd Tarot

Tride
0

vi är i Indien där allt är möjligt.Skrattande

Tride.

suddis
0

Jösses Amalia,prova inte på att cykelchoppa i Indien.det är rent sagt ut livsfarligtFoten i munnen

Tror nog att det är lugnast att promenera.Tungan ute

Farwuq
0

Förvånad

Ians
0

Jag har ju ont i knät så jag promenixar nog med Suddis!…lite frukt är gott mmm….

Trevlig resa detta!

Tride
0

Fruktförsäljaren kommer hit från Kashmir på hyrd hemlig drake.

Tänk att vår egen drake kunde hitta det enda gröna äpplet som han hade med sig.Förvånad

Ni kan också försöka o stoppa cyklisten med det stora glaslådorna. Där finns godis, nämligen.

Tride.

Farwuq
0

Draken kan framställa godis ut tomma luften.

Oskyldig

suddis
0

Hokus pokus filiokus,kan draken trolla.Förvånad

Farwuq
0

Ni okunniga kallar det för att trolla.

Flört

Jag "skapar", jag är gudomlig.

Tride
0

Så är vi då framme i New Delhi, Indiens huvudstad. Här tar vi in på Birla Mandir, det stora templet vid Mandir Marg, som betyder Templets gata. Här finns ett fint modernt ashram där vi kan både bo och äta för en hyfsad penning. vi vilar upp oss efter resan, varefter vi kan gå husesyn i templet och hälsa på alla gudar o gudinnor, ta en taxi in till Connougt Place för shopping, eller ströva i parken bakom templet, där vi också kan njuta båda chai, bakverk och läckra smårätter.

Tride.

Pagan
0

Låter ju underbart Tride. Ser helt magiskt utSkrattande

Sajtvärd Tarot

Tride
0

Gudinnan Laxmi  med make Narayan i templets stora hall uppskattar att få ett besök. templet är helgat till henne.

Tride.

Tride
0

Sedan vi tänt rökelse och lämnat blommor till gudar o gudinnor går vi till  parken bakom templet där vi kan shoppa allt möjligt smått som stort. Kläder,smink, skor, mattor, smycken,tvålar, hudkräm, pennor, klockor mmmm. Man måste dock se upp med de skiftande kvaliteerna. tex den klocka som fungerar utmärkt vid köpet kan ha en tendens att stanna för alltid efter bara någon timmas energiskt tickande.

Tride.

suddis
0

Ha inte så brottom nu Tride,vi hinner ju inte med att se och smälta in allt.Flört

Du får gärna förklara mer om gudinnan Laxmi och hennes make.vilka dom varGlad

Lena1971
0

Jag håller på att öva mig i att pruta. (Fasligt vad jag är materialistisk i detta andliga land??) Jag hittade ett vackert tyg och råkade visst göra ett riktigt skambud. "Jag har en familj att försörja!" ropade försäljaren. "Det har jag också!" ropade jag tillbaka. Men sen ångrade jag mig och betalade det han begärde. Men han var lika uppretad, och vek vresigt ihop tyget och nästan morrade när han tog pengarna.

Nu ska jag titta lite på en yogi som sitter hopknycklad mitt på gatan. Jag sätter en peng på att han inte kommer loss igen. Någon som sätter emot? Skrattande

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Lena1971
0

Jag är förresten också nyfiken på Laxmi och Narayam och vill gärna höra mer.

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Farwuq
0

Ha…

Jag har legat ihoprullad många gånger och ingen har kommit på tanken att jag inte skulle kunna nästla mig ut igen.

Flört

Tride
0

Laxmi är bla välståndets och skönhetens gudinna. Funderar på hur bra hon kunde vara att pruta. Kanske bör man tala med henne innan shoppingrundan? Narayan är alltså hennes manliga sällskap, så han får väl bära kassarna kan jag tänka.

I indisk mytologi är det inte ovanligt att gudinnan är den starkare och mäktigare. Men det kan också vara tvärtom.Antagligen har det att göra med hur kulturerna växlat och utvecklats.

Tride.

Pagan
0

Jo jag hörde allt vad försäljaren sade Lena, han hade visst 22 barn att sförsörja…låter ju lite dyrt

Intressant Tride, välståndets gudinna. Hmm kanske henne vi ska tillbe i kväll i fullmånens sken

I Pagans mytologi är det alltid så att Gudinnan är den mäktigaste och starkaste.Skrattande

Sajtvärd Tarot

Farwuq
0

Fullmåne? Är det inte fullmåne i natt?

Obestämd

Pagan
0

nope det är fullmåne NU!! starx efter 20 blev hon fullFlört

Sajtvärd Tarot

Tride
0

Det sjunges fullmånehymner i templet. Måne heter chand på hindi.

I indisk mytologi finns tre starka gudinnor: förutom Laxmi är det Sarasvati, som står för lärdom och konst, samt Durga,den oövervinnerliga, som rider på tigern. Alla tre har sina utrymmen i templet.

Fö  kryllar mytologin av gudar o gudinnor av allehanda slag.

Före sänggåendet finns chai, prashad och frukt för den sugna.

Tride.

Farwuq
0

Det gör mig inget att de hyllar min skapelse.

Oskyldig

Tride
0

Cool Nä nä förstås Oskyldig

Tride.

Pagan
0

Det gläder mig draken, vore ju synd att störa dig du allsmäktigeSkrattande

Sajtvärd Tarot

Farwuq
0

Jag har stor förståelse för er människobarn.

Flört

Jag störs inte.

Tride
0

i dag blir det sajtseeing i Delhi. Det börjar här vid godisbutiken precis utanför templet, där vi förser oss inför färden. Därefter blir det besök i shoppingkvarteren i templets närhet, sedan går färden till Red fort i Old Delhi samt Chandi shawk, ett stort marknadsområde där allt säljes. vi ser tempel och parker vid Yumanas strand (biflod till Ganges) samt gör ett besök på ett Gurdwara. (Sikh-tempel)Trötta men lyckliga anländer vi i månskenet till kvällen, och släpps in genomde höga grindarna som öppnas av en sömnig vakt när vi slamrar med den kraftiga lås-kedjan.

Tride.

Tride
0

ps. skulle händelsevis bussen tröttna och lägga av (sånt händer i detta gudomliga land) har vi ju vår egen Farwuq, alltid redo med sin drak-hjälpFlört

Tride.

Farwuq
0

Mina barn, ni kan förlita er på mig.

Oskyldig

Tride
0

Skrattande

Tride.

Pagan
0

Känns tryggt att vetaSkrattande

Sajtvärd Tarot

Farwuq
0

Ack ja, vad gör jag icke för mina minsta.

Oskyldig

Tride
1

Pagan får gärna sväva på kvasten ovanför bussen. i Indien väcker det ingen större förvåning. Folk kommer bara att undra vilken religion du tillhör, hur många barn du har och om dina föräldrar ännu är i livet.

Tride.

Tride
0

i dag slappar vi på tempelområdet och iakttar indiskt folkliv.

Tride.

Pagan
0

slappa låter helt underbart, härligt med gröna sköna gräsytor. Tror jag ska sparka av mig sandalerna och lägga mig i det gröna

Sajtvärd Tarot

Ians
0

Pax för en plats på den fina soffan …där skall jag sitta hela dagen o bara titta på folk o slappa….prata lite med Pagan som ligger i gräset ….o den som vill sätta sig en stund jämte mig på soffan…mmmm visst är det gott att leva!

Farwuq
0

Draken sover i skuggan, så de som vill komma och se mig inte ska behöva stå i solgasset.

Oskyldig

Lena1971
0

#83 Vilken underbar gul färg! Jag önskar jag kunde bära upp en så stark gul färg, men såna rödskinn som jag skulle försvinna i den.

#92 Jag knökar ner mig på soffan jag också och låter gräset svalka mina fötter. Jag gjorde ett rökelseoffer till Laxmi igår för att få lite bättre välstånd, och dagen har verkligen varit fantastisk.

Det är gott att leva! Glad

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Ians
0

Välkommen Lena….grattis till uppsvinget!

Lena1971
0

#93 Du är omtänksam mot dina trogna!

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Tride
0

Den som vill kan ju passa på o skriva lite dagbok, räkna rupis o planera kommande inköp, kolla shoppingfynden o gå igenom bilderna i kameran.

Tride.

Pagan
0

ja nu har jag legat och slappat en bra stund, härligt med småprat Ians och LenaSkrattande Draken snarkar vackert där borta i skuggan. Har suddis förirrat sig bort bland marknadsstånden tro.

Det är så härligt att se vilka förger de klär sig i, målar sina byggnader med. Det är annat än sveriges färgskalor det.

Man ska kanske våga sig på att shoppa någon ny klänning för det börjar ju bli vår där hemma.

Sajtvärd Tarot

Farwuq
0

Draken blev hungrig.

Men istället för att ta maten för min köttsliga barn, så skapade jag ambrosia och nektar ur tunna luften och delade min värdiga måltid med de trogna.

Oskyldig

Tride
0

Gudinnan Laxmi klappar nådigt draken på hans gröna huvud.Oskyldig

Pagan och ni andra. Leta lite i tygaffärerna och hitta en bra skräddare! Ni får klänningar uppsydda till rimliga priser.

Tride.

Farwuq
0

Ja, jag har många som gärna vill träffa mig.

Oskyldig

suddis
0

Äntligen så hittade jag igen erGlad,som jag har letat.

Samspråkade med en guru vid templet, och när jag vände mig om var ni borta!.

Nåja har varit med om en del intressanta saker må ni tro.Flört

Tride
0

I dag bär det av till Qutab Minar, den berömda minareten, ca 15km från templet. Den är 72,5 m hög, och lär vara Indiens högsta stentorn. Bygget påbörjades 1199 av  dåvarande moghul-härskare, och avslutades på 1300-talet av en annan moghul-härskare. På den tiden var alltså islam den dominerande trosuppfattningen i Indien.

tyvärr är bildens tekniska kvalite inte den  bästa.

Därefter tar vi igen inför morgondagens avfärd till Sarnath/Varanasi.Denna tråd kommer att stängas och cafe 9 öppnas för den kommande färden till buddhistiska platser.

Tride.

Pagan
0

Värst vad du var hemlighetsfull Suddis.Tungan ute glad att du är tillbaka nu iallafall. Virra bort sig bland färggranna fruntimmer va´Förvånad

Låter som vi får en intressant dag Tride.

Sajtvärd Tarot

suddis
0

Virrat bort mig!!FörvånadNi for och lämnade mig kvar och Indien är inte det lämpligaste att söka efter någon.

Men det var drakens förtjänst att jag kom till rätta igen.Glad

Men vilket högt torn,får redan svindel att titta upp.Tack för infot Tride.

Pagan
0

å stackars suddis.Gråter Hittade Draken dig??? Ojdå, sicken tur. Vill du ha en ostmacka?

Sajtvärd Tarot

suddis
0

Drakens kraft är gudomlig,tvivlar inte längre.Glad

Pagan
0

Äsch det är bara gaserTungan ute

Sajtvärd Tarot

Farwuq
0

Draken är gudomlig, och så även "gaserna".

Oskyldig

suddis
0

SkrattandeSkrattandeSkrattande

Tride
0

suddis, jag förstår dig! Indien är fullt av  folk, gudar o färger mm, så det är lätt att hamna lite varsomhelst i vimlet. Det du upplevt är dock sånt som ger minnen för livet samt fördjupar din visdom - även drakens gudomliga (av?)gaser! Men, som vår vördade  Draken brukar uttrycka det, allt är en illusion,  också drakar o gaser. Flört

Tride.

suddis
0

Sällskapsresan i Indien.

En ny film av….. som handlar om…..Glad

Vore väl nått att tänka på.Skrattande

Lena1971
0

Den här resan känns som en lärorik illusion. Cool

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Ians
0

O nu får jag svindel …när jag tittar upp på tornet!….skall vi äta snart? börjar bli lite sugen…..

Ahhh Draken har hittat ett fint café skall vi gå dit o äta vi oxå?…iaf behöver jag lite the o lite av den där goda potatisrätten…

Lena1971
0

Jag är inte hungrig än, men en kopp Te tar jag gärna. Får inte nog av chai! Så kan vi sitta och spåna om Suddis film. Drama? Komedi? Dokumentär? Eller action kanske? Skrattande Fantasy?

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Pagan
0

Jag tycker att alla kategorier kan stämma in på film om denna resa LenaSkrattande Är ganska mätt jag med, men sätter mig gärna ner en stund med en kopp Te. Sicken utflykt!!

Sajtvärd Tarot

Tride
0

Var är draken? Här någonstans på en av serveringarna? Bra ide, suddis, det där med filmen. Jag hjälper gärna till med manuset.

Tride.

Farwuq
0

Draken hade en liten mottagning för sina trogna.

De bad om några visdomsord och jag förklarade lite om universums förgänglighet och om den illusion ni människor lever under.

Oskyldig

Pagan
0

jaha det förklarar ju den anstormning som var för en stund sedan, trodde det var rea på damavdelningen

Sajtvärd Tarot

Tride
0

Tror inte draken säljer sig billigtFlört

Tride.

Farwuq
0

Draken är ytterst generös. Alla mina visdomsord är gratis. Jag har redan alla rikedomar jag behöver. Himmelriket är mitt ända upp till 49:e nivån.

Oskyldig

suddis
0

Skulle ni inte vilja vara med i filmen.FlörtVårat gäng skulle göra succe på filmduken.

Antar ditt erbjudande Tride,manuset blir ditt.Glad

Pagan
0

Klart jag vill vara medSkrattande

Sajtvärd Tarot

Tride
0

Pagan får bli vår prinsessa som möter en indisk prins.

Tråd till indiska cafe 9 är skapad. Denna tråd (8)kommer  att låsas, varefter vi ger oss av på pilgrimsresa till budddhistiska platser.

Resan går via Allahabad, där Indira Gandhi tillbragte en stor del av sin uppväxt.

Tride.

Pagan
0

jaaaa, å jag slipper pussa grodan sååå bra!Skrattande

Sajtvärd Tarot

Tride
0

Inga grodpussar här.Men en o annan elefantritt blir det nog. Det blir en romantisk dramakomedi med fantasy-inslag av drakar o annat. Självaste sri drake kommer att konsulteras för manus, samt kommer vissa avsntitt att skrivas av Honom Själv.

Inför morgondagen föreslår jag att vi passar på o skaffar lite souvenirer o guideböcker av denne man på trottoaren utanför templet.

Tride.

Farwuq
0

Nej nej, inte skriver jag ett världsligt manus.

Jag ger däremot gärna gudomlig inspiration till en stackars människa.
På så sätt slipper jag äras. Den biten överlåter jag generöst till en människa.

Oskyldig

Tride
1

Ja, det vore läskitt, draken, om du skulle äras i all din Blygsamhet!

Tride.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer