länk till intressant indiensajt
Här kan ni bla läsa om Indiens historia i översikt från före Kristus. Mycket årtal och händelser att hålla rätt, men matnyttigt för den som är intresserad av Indiens utveckling.
http://www.stalvik.com/Svenska/lasindien.html
Hemsidan är skapad av en riktig globetrotter som besökt 103 olika länder och gjort en del krävande bergvandringar i såväl Indien som andra delar av världen. Kul läsning. Men jag känner ju att jag ligger lite i lä, liksom. Nåja. Några av de länder han nämner har jag faktiskt besökt själv.
Berätta om dina bergvandringar! De behöver inte vara så märkvärdiga, Jag vandrar blande bergen här i Nacka när andan faller på. Det är inte så tokigt det heller.
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
- Redigerat 2021-01-18 16:43 av Niklas
Bland bergen i indiska Nacka
Tride.
Indiska Småland duger det också!
Mitt ressällskap i Indien brukade kalla skogen i här i området för Himalaya Hon tyckte att allt hängde ihop, sas. Och att världen är gränslös.
Tride.
Yes, det är bara vi själva som sätter gränser..
….barn som leker i naturen kan jue få för sig att de är tex i Texas..men vi är jue som barn
, eller hur Tride!?

"Inom
en människa av ljus, finns det ljus...När
hon inte lyser, råder mörker." (Evangelium
enligt Thomas,
24)
/ Wingen
Sverige är ett heligt land. Ja, det påstod någon iaf någon gång under förra seklet. Varför? För att vi,åtminstone då, var beredda att hjälpa folk från andra delar av världen.
Tride.