Indien iFokus

Indien

Etikettdagens-hälsninar
Läst 1688 ggr
Tride
0

29e jan söndag

Snart slut. På januari menar jag. Ljuset kommer krypande dag efter dag.

vi har riktigt vinterväder nu, minus 7, enligt AB. Snön ligger kvar, vi har klart väder och jag räknat med att vi slipper halkan.

I dag är det Öppet Hus hos teosoferna inne i stan. Jag vet inte riktigt om jag kommer att åka in eller inte. Antagligen tar jag en sväng på eftermiddagen.

Glad söndag!

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Grodan
0

Japp, nu kommer snart den kallaste månaden… Februari. I år har februari 29 dagar! Skrattande

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Tride
0

Än så är det långt till vår . . . men ljuset välkomnas!

Tride.

suddis
0

En riktig vinterdag -15 grader.

Men dagarna blir längre för varje dag.Glad

Farwuq
0

-2°C här hos mig.

Ljus och värme, vi behöver bådadera.

Glad

Vi kräver att våren kommer NU!

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Moonwing
0

Hmm.här är snålkallt framför datan -7Förvånad

..lite "Februari-depp", håller på att införliva sig i mitt sinne..-möjligen kan det bero på att jag är född i denna månaden Foten i munnen..he,he..(den var bra)..

Näe, deppigheten bekämpar vi..med lite tankar på Indien, möjligen har de mycket skönare än vi i Skaninavien just nu..Tungan ute

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

/ Wingen

Tride
0

Tänk Himalaya. En sluttning mot solsidan där rosorna blommar ikapp med hibiscus och änglatrumpeter.Tungan ute

Tride.

Moonwing
0

Hmmm..där skulle vi sitta, Tride..å löga oss..eh,eh..Tungan ute

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

/ Wingen

Tride
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här nånstans kanske

Tride.

Denna kommentar har tagits bort.
Moonwing
0

Hmmm…kan tänka mig det solbelysta stället mitt i bilden..tänk dig våra två baden-badenstolar där..Tungan ute

/ Wingen

Tride
0

Så kan vi möta dessa damer vid källan

Tride.

Moonwing
0

Ahh..är det inte de två fotmasserande småpojkarna där mäe..??OskyldigFoten i munnen

/ Wingen

Tride
0

bilden är ganska otydlig, men några småpojkar som masserar fötter var nog aldrig där. Här kommer iaf rodhodendron, inte så långt från källan. Det är ett fint landskap, men livet där är nog ganska tufft.

Tride.

Moonwing
0

Nähäe!..-då får det väl gå utan fotmassage..Flört

jo, jag förstår att det är kontrasternas land..jag har hela livet närt en dröm att få åka till det fattiga Tibet, just för att få uppleva stillheten, se Templen å landskapet, kanske får jag det en dag..Tungan ute

/ Wingen

Tride
0

Hm. Stillheten? Ja inte vet jag hur det är i Tibet, men Indien är bökigt och rörigt. Också i templen. Deras meditationer är högljudda och hörs vida omkring. Men landskapet är fantastiskt.

Tride.

Moonwing
0

Nämen..jag vill vandra i bergen..besöka avlägsna platser på slingriga stigar med stupande branter…Tungan ute

/ Wingen

Tride
0

Kanske en vandring i svenska fjällen då?Flört vårt land är glesbefolkat med stora fria vidder.Indien är tättbefolkat, rörigt. bökigt. Visst finns det tystnad på flera tusen meters höjd, men . …Tibet vet jag som sagt inte mycket om. Ladakh, på ca 4000 m höjd, tror jag,  kanske vore nåt för dig? Jag vet också att det arrangeras resor för fotvandring i bergen. Trekking. De lär vara ganska strapatsrika och kräver god fysik.

Tride.

Moonwing
0

Hmm.vet inte varför jag just vill till Tibet å Kina..men har alltid velat se det..hittade jättefina bilder på Ladakh, är inte så glad å springa i grupp..men kunde välan tänka mig ett par stycken liktänkande med en guideFlört..är jue van å släntra iväg på häst hemma..så skulle nog klara en mula där..svenska fjällen  har väl inga tempel. Tride..FörvånadSkrattande

/ Wingen

Tride
0

I svenska fjällen får en bygga templen själv.Skrattande De gånger jag gått i skogen i Himalaya har det hänt en massa grejer. Folk o kor apor . .. .du är sällan ensam där.Men glad var jag, iaf för folket, så jag kunde fråga o inte komma vilse.

Tride.

Tride
0

Vi kan ju ta den här vägen

Tride.

Moonwing
0

Härlitt Tride..kanske tar jag med dig till Tibet!..Flört-sen kan vi skriva en bok om det mäe..jag kan stå för filmandet/fotandet..Tungan ute

/ Wingen

Tride
0

Ja, tibet är inte långt borta här.

Tride.