Indien iFokus

Indien

Etikettmitt-indien
Läst 4009 ggr
Tride
0

Mitt Indien - eller ditt

Mitt Indien.

Här kan du uttrycka dig fritt om ”ditt” Indien – antingen du har varit där eller inte. Hur föreställer du dig Indien? Vad minns du från Indien? Vad längtar du efter? Om du är där: hur har du det i Indien?

Åsikterna om Indien kan vara många och motsägande. Vad älskar du med Indien? Vad avskyr du?

Indien kan vara ditt drömland. Skriv gärna hur du tänker om detta, även om du aldrig varit där.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Tride
0

Det är inte ovanligt att människor anser att de levat i Indien i tidigare liv. De kan uppleva det som att de längtar tillbaka, eller att de, när de kommer dit, känner att de kommit hem.

Tride.

Tride
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I den här trappan har jag gått många gånger. Den finns i Himachal Pradesh, har tvåhundra vingliga trappsteg och leder upp till ett buddhistiskt nunnekloster. Indiska barn ställde gärna upp sig för att bli fotograferade på vägen. Huset de står på verkade tomt och förfallet.

Tride.

Clary
0

Jag brukar säga att jag ska åka till mitt andra hem när jag åker till Goa och det är ändå en så liten del av Indien.

Människorna jag lärt känna är godhjärtade och omtänksamma. Ofta får man höra "ja ja, de är bara ute efter din plånbok" men jag har fått bevis på motsatsen. Har det hänt något så ställer de upp till hundra procent utan baktankar.

Jag har så mycket kvar att se och lära om Indien så att det räcker mitt liv ut, tur det, för då har jag något att se fram emot.

Många är de som säger att Indien är bara kor och curry, naturligtvis har de inte varit där men för att visa att det finns kor lite här och var kommer det lite bilder på det Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Tride
0

Jag gillar kor och curry.Förvånad

Tride.

Clary
0

Det gör jag med Skrattande

Undrar om kon håller parkeringsplats till någon speciell Obestämd

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Farwuq
0

Stämmer kor och curry är en fin kombination.

Flört

Men gärna med lite grönsaker därtill.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Tride
0

Kor = lugn o fin. Curry= smakrik variation. Acha, som de säger i Indien. = okej.

Tride.

pyromanen
0

Direkt efter gymnasiet, då jag var 18 (nu är jag 43) reste jag med en kompis till Indien.  Innan dess hade jag varit "utomlands" två vecor i hela mitt liv, dvs Österike och Schweitz med mamma, pappa + bröder. Annars hade jag varit på Bornholm hela mitt liv, dvs inom en yta på 2 x 3 mil.

Min kompis o jag var i Indien i 10 månader. Och Indien hamnade långt inne i mig på någt starkt sätt.  Det är svårt att förklara. Om det är nåt program på Tv t.ex. om arkitektur eller annat från Indien då berör det mig jättestarkt. Det räcker altså med bilder på tv, eller ljud från ett radioreportage eller ljud från en bollywoodfilm eller doftar t.ex. kryddor i en affär för att jag ska få jättestarka "Indienkänslor".

Har senare rest i andra länder, t.ex. längre bort i Asien och i Nordafrika mm, men inget når upp till mer än en skugga av Indien.  Snarare är det så att dom starkaste uppleverlser i Viet Namn, Marokko eller Turkiet det är när något påmind lite om Indien…Förvånad

Tride
0

Visst är det något särskilt med det landet.Men vad?

Tride.