Indien iFokus

Indien

Etikettdagens-hälsninar
Läst 1217 ggr
Clary
2012-01-13 14:00
0

13:onde jan

13 januari och fredag, vad betyder det för dig?

Jag märker ingen skillnad, är inte så vidskeplig just för denna dag.

Ett busväder har vi just nu, nästan hagel och blåser kraftigt, en bra dag att mysa inne.

Har haft fullt upp med både det ena och andra men nu börjar det nog lugna sig något.

Det var meningen att jag skulle åka en snabb sväng till Goa med en väninna men så kunde hon inte få ledigt Skrikandes så sitter jag och försöker bestämma mig om jag ska resa själv, vore rätt skönt att njuta av lite värme.

Ha en bra fredag Skrattande

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Tride
2012-01-13 15:37
0

Känns som jag kunde hänga på. Det där med Goa. Men det skall ju en del praktiska arrangemang till detta också

I mars reser jag iaf till Orminge bibliotek (10 min m buss) för att hålla en föreläsning kring min "Indiska bok". Jag har fått två rec. En bra o en mindre bra. Den bra la jag ut på hemsidan i går. Den mindre bra kommer oxå vad det lider. Smaken är ju som baken, som bekant.

Här, i indiska Nacka, är det snöyra och halt.Tvekar om jag skall in till fredagsmys-tangon i detta väder. Jag vill ju inte halka o skada de dyrbara apostlahästarna.

Fredag 13e är gudinnan Frejas lyckodag. sådeså.Glad Indisk motsvarighet: Shakti, kanske?

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Clary
2012-01-13 19:06
0

Det vore väl inte dumt Tride Flört tittar på avresa 3/2 och 14 dgr. Tror nog jag har ett rum som väntar Cool

Det blåser och snöar så vi bara hoppas att vi får upp dörren i morgon om det tänker fortsätta hela natten.

Frejas lyckodag, det visste jag inte men det låter bra Flört

Ta det lugnt om ni tänker er ut i busvädret

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Tride
2012-01-13 22:22
0

Lite kort och plötslig varsel. Men jag sover på saken.

Tride.

Farwuq
2012-01-14 07:02
0

Jag klarade mig trots det var fredagen den 13:e.

Skrattande

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Tride
2012-01-14 11:38
0

Jag med! Skaffade för säkerhets skull broddar på vägenn till tangon, för att slippa halka på Sveavägen. VAd hände? Jo jag höll på att halka på det hala golvet INOMHUS, liksom på T-banestationen MED BRODDAR! Som min far brukade säga: Det är livsfarligt att leva.

Tride.

Farwuq
2012-01-14 13:42
0

Ja det är livsfarligt och det slutar alltid med döden.

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland