Indien iFokus

Indien

Etiketthem-och-inredning
Läst 3682 ggr
Tride
0

Hem och inredning

Kanske gillar du att piffa upp ditt hem med indiska prylar?

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

[AshJ]
0

Jag brukar kunna göra det. Men det enda man vet av är Indiska. Och det är ingen jättestor favorit, egentligen. Någon som har andra tips på ställen?

Tride
0

Kanske finns det någon bra nätbutik? Om du nu inte åker till Indien, förstås.

Tride.

[AshJ]
0

2# Ja,att fara till Indien har länge varit en dröm. Men tyvärr inte ekonomiskt möjligt riktigt ännu. Man får spara, helt enkelt. Men nu är det inte ett alternativ.

Hur som helst, om någon har något bra tips på nätbutiker med vettigt pris så skriv gärna ett par länkar i den här tråden!

Tride
0

http://www.aimcraft.com/

Här en länk. Jag har köpt lite kläder från dem, en klänning, en schal och en poncho. Blev i synnerhet nöjd med schalen. Men de har ju också inredningsprylar. Jag vet ingenting om kvalitén på dem, men du kan ju alltid testa.

Tride.

[AshJ]
0

4# Man tackar, man tackar. Får kolla mig lite runt på sidan då. Blir intressant. Förvisso säljer de "vanliga" butikerna mycket inredning inspirerat av Indien så. Tror t.o.m IKEA hängt på den trenden nu..

Tride
0

Ja, det är en trend.

Tride.

Casiopeia
0

Har ju en liten förkärlek för hinduismen så jag har en del plansher med gudabilder här hemma, samt en del statyetter som jag antingen köpt eller fått. Ebay är livsfarligt om man har den läggningen, I tell ya…

Nu har jag precis flyttat ihop med min gubbe i vårt nya hus, så vi har precis börjat med att inreda, men det lär väl bli en och annan sväng till Indiska innan jag är klar med stället ;)

Min finaste indiska inredningsdetalj är nog ändå ett biografkort från en bollywoodfilm som jag fick av min syster senast hon var i indien, som hon hittat på en marknad. Mycket tjusigt med patina och allt!

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Elpida
0

Så gott som hela min inglasade altan är smyckad utifrån Indiska.. Älskar färgerna!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Tride
0

Visst är de härliga, Pidan! De behövs, i synnerhet nu när vintern närmar sig.

Tride.

ille
0

jag har precis börjat importera blanda annat heminredning från indien för att sälja, bilder finns på indianparadise1.blogspot.com så länge om någon är intresserad med en mejladress för kontakt, kommer finnas en webshop på indianparadise.se snart också :)

Loveradio
0

Mitt sovrum har jag tänkt ska vara lite indiskt inspirerat. Har kuddar från Indiska i sängen. Och hade också ett rött överkast därifrån, men det fick jag slänga. Men ska köpa nytt. Sen har jag lite värmeljus. Blir mysigt med lite indiskt tema.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Tride
0

Välkommen, ille! Kul att du säljer indiska prylar.Glad

Tride.

ille
0

Tack :)

Tride
0

#13 Aktivera gärna en länk så den blir klickbar från sajten!

Tride.

ille
0

adressen med bilder och kontaktmejl: http://indianparadise1.blogspot.com/

adressen jag kommer använda snart till en webshop: http://indianparadise.se/

hoppas länkarna fungerar Glad

Tride
0

Länkarna fungerar. Fina grejor! Det luktar Indien :-)

Tride.

ille
0

Visst är det fint, först

ille
0

Oj skulle säga att jag inte förstår hur de lyckas göra det mesta av det där för hand, väggbonaderna har ju så detaljerade mönster och broderier

persah
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Jag har rest mycket i Indien, och mitt stora intresse är hantverk. Jag vill gärna se hur hantverkarna jobbar, och besöka dem i deras hem och verkstäder. Jag försöker också handla direkt från hantverkarna, utan mellanhänder.

De sista åren har jag samarbetat med flera kvinnokooperativ och hantverksgrupper på landsbygden. Mötena med hantverkarna är mycket intressanta och givande. Kvaliten är fantastisk, det blir så mycket bättre när hantverkarna är egna företagare och själva bestämmer sin arbetstid och priser.

Mer info finns på min hemsida. Flera små videos från hantverkare hittar ni på min blogg i menyn.

På bilden är det två kvinnor som är egna företagare och tillverkar handbroderade axelremsväskor i hemvävda tyger. Se väskorna på hemsidan.

http://www.essyshantverk.se

ille
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skulle bara vilja informera om att jag precis kommit igång med min webbshop på http://www.indianparadise.se/ där jag säljer smycken, kuddfodral, väggbonader och väskor importerade av mig från Indien, jag berättade lite om det innan, allt kommer ursprungligen från Rajasthan men köptes i Bangalore. Det skulle vara roligt om ni vill titta in på min webbshop någon gång Glad