tisdag 6e dec
God fm! Här är sol, lite pudersnö och en spinnande katt.
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen

Go förmiddag
Samma här Tride, fast katten har lagt sig i min säng och sover sött. Precis lagom med snö tycker jag det är nu 
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Det blommar fortfarande hejvilt på balkongen, men parkeringen är samtidigt vitpudrad.
Tride.
Här har vi lite snö oxå….
Änglarna har skakat sina kuddar över omgivningen….1.5 plus just nu så det är lite blött ute på gångbanorna…
Hoppas det kommer mer snö….för det blir ljusare o roligare att gå ut med vovven då…än när regnet står som spön i backen och en lien hund nästa blåser bort!
Jag gillar vår snöfria värld. (nu riskerar jag att bli hängd) Men det har att göra med var jag bor. Resan in till stan och tangon var helt magisk. Mörk natt upplyst av ljusslingor överallt. Stjärnor och girlander. Träd vars ljusprydda kronor lyser ur mörkret. Stjärnor som strålade. Ljusbollar. Lyktor. Spegling i mörka vatten.
Vi behöver alltså ingen snö här i Nacka med omnejd. Jag är glad så länge den håller sig borta, för med den brukar komma halkiga vägar och isiga trottoarer. Livsfara mao.Många vågar sig knappt ut, och många som vågar kan bryta både armar och ben.Men akuten skall väl inte ligga på latsidan hela vintern, förstås.
Önskar er alla en lugn, mörk natt med sköna ljusa drömmar
Tride.
Du har en viss point i det du säger Tride!
Halkan längtar jag inte efter Alls! Och halkfritt betyder snöfritt….trots allt!
Hoppas d sovit gott o haft underbara drömmar ! …du oxå
kram
Tack Ians! Det jobbiga med mörket är att kroppen inte vet om det är dag eller natt. Därav vissa sömnproblem ibland.
Tride.