Indien iFokus

Indien

Etikettdagens-hälsninar
Läst 1183 ggr
Tride
2011-12-05 11:37
0

Måndag 5e dec

Hejsan. Här har vi sol och rimfrost. Jag antar att det kommer att smälta undan snart.

I natt drabbades jag av värsta nostalgin, sedan en god vän till mig gav sig iväg till Indien. Jag gick in på it och började leta flygbiljetter. Tänkte ev resa till Chennai på Koromandelkusten i södra Indien och hälsa på hos teosoferna. Men det visade sig vara ett ganska omöjligt projekt för tillfället. Resan skulle i så fall gå över New Delhi, och sedan inrikesflyg. Långt och bökigt, så jag fick inse att det skulle bli alltför jobbigt, helt enkelt. Ingen kattvakt heller, och jag kan inte tänkta mig att lämna missarna till pensionat.

Att stanna i Indiens norra delar så här års är inte att tänka på för mig. Dagarna kan vara underbart sommarlika, men nätterna blir kalla, (ca 5-6 +)och husen är ofta dåligt uppvärmda. Annars finns ett fint ashram i New Delhi, som jag gästade en gång för en ganska billig penning. Hotell är dyrt och tråkigt.

Men det skulle inte vara helt fel att sitta på en strand i södra Indien eller på Sri Lanka dessa dagar.

Å andra sidan blir det tango i kväll.

Glad fortsättning på måndagen!

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Farwuq
2011-12-05 13:02
0

Draken har mulet och +3°C.

Glad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland