Indien iFokus

Indien

Etikettbollywood-och-indisk-film
Läst 3313 ggr
Casiopeia
5

Bollywood på nätet- tipstråd!

Tänkte starta en tråd där man kan tipsa varandra om var man hittar Bollywoodfilmersom man kan titta på gratis online.

Det finns en hel del sidor där man kan titta på filmer, men det är ju en djungel och att hitta något som både är sevärt, gratis, har någorlunda skärpa och dessutom är begripligt om man inte talar hindi är en annan femma.

Har du sett något bra?

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Tride
0

Bra trådGlad

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Casiopeia
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag kan börja med lite som jag hittat på Youtube och samlat i en spellista. Har inte tittat igenom allt, men detta är en samling av filmer med engelsk textning jag hittat när jag sökt och som verkar kul.

Blandat bollywood

Har även hittat en del härliga tv-serier.

Ramayana handlar om det storslagna eposet från indisk mytologi, och är en serie i drygt 300 avsnitt som blivit mycket omtalad och omtyckt. Det påstås att en del hinduer smyckar sina tv-aparater som altare och håller puja när det sänts! Jag har tittat igenom alla avsnitten och det är väldigt mycket amerikansk såpopera över det, med överdrivna känslor, intriger, cliffhangers och lågbudjet-effekter, men är man en nörd på hinduisk mytologi är den ett måste. Dessutom är ju grundberättelsen ett klassiskt mästerverk som överlever vliken tolkning som helst. Älskar det! Några avsnitt saknas, men jag har gjort mitt bästa för att samla alla.

avsnitt 1-100

avsnitt 101-197

avsnitt 200- 300

Mahabharat är en annan tvserie som baseras på ett annat gigantiskt indiskt epos. Jag har inte vågat börja titta på det än, men det blir nästa "projekt". Den här serien är lite äldre, men verkar sevärd.

Mahabharat english sub

Little Krishna

En bedårande animerad miniserie (eller om det snarare är tre filmer?) om Krishnas uppväxt. Sjukt gulligt animerad och med engelska röster (med indisk brytning :)) o. Tål att sägas att den dock inte så barnvänlig som den först verkar, det är rätt mycket våld mot läskiga asuras i den, om man funderar på att visa den för yngre tittare.

Little Krishna

Ett litet smakprov:

Clary
0

Vilka härliga tips du kommer med Casiopeia, de uppskattar jag verkligen, ska bli hur kul som helst att spendera några timmar till vid datorn Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Tride
0

Instämmer med Clary!

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Ians
0

Håller m de andra Caisopeia….mkt uppskatta tråd detta!

Casiopeia
1

Vad bra att ni gillar det, hoppas det fylls på fler tips eftersom! Jag snubblar över lite andra filmsidor ibland, men just nu kommer jag inte ihåg några adresser så jag får återkomma när jag hittat dem igen.