Egen erfarenhet
När jag var i Kerala 2008 unnade jag mig hur mycket Ayurveda-behandlingar som jag bara hade tid och råd med. Det var helt fantastiskt. Främst minns jag min överraskning när jag steg in i behandlingsrummet och väntade mig fotmassage - alltså att mina fossingar skulle få sig en omgång. Men icke. I stället blev hela jag masserad av en ung snygging - med hans ena fot! Medan han hängde med ena handen i ett rep från taket.
Det andra jag minns är att få sesam-olja hälld över pannan. En fantastisk känsla, som lät mig sväva långt ut i världsrymden.
Vad vet du om Ayur-veda eller andra indiska behandlingar eller mediciner?
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen

Några behandlingar har jag hunnit med.
Första gången hade vi tillgång till behandlingar på vårt hotell så det fick bli en helkroppsmassage.
Sedan hittade jag ett större center där jag provade de varma kuddarna med örter i, kommer inte ihåg namnet på den behanlingen men ljuvligt var det.
Massage med efterföljande ångbad har jag också provat men ångbadet var inte något jag känner att jag vill göra igen.
Nu har vi sån tur att 2 minuter från det stället vi bor på i Goa finns ett litet ställe där man tar emot två personer åt gången. Har lärt känna killen som har hand om bokningarn så numer får jag rabatt på mina behandlingar. Oftast blir det helkroppsmassage men jag måste nog prova på deras övriga behandlingar också.
Måste berätta om en stor miss som jag gjorte. Hade bokat in 10 behandlingar hos en tjej som förutom massage ägnar sig åt skönhetsvård av alla de slag. Var så slut i kroppen så jag tyckte det skulle vara jätteskönt att starta dagen med en omgång innan frukost.
Jodå, det var skönt, men vad jag inte hade tagit i beräkning var ju den utrensning som startade. Dag fyra satte det igång, det var ingen idé att försöka lämna vår altan för närheten av en toalett var ett måste kan jag säga 
Medarbetare på Feng Shui och Indien

Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
Clary
ibland blir det lite FÖR bra!