Indien iFokus

Indien

Etikettdagens-hälsninar
Läst 1445 ggr
Tride
0

Dagens hälsningar

Hej, alla som tittar in och är intresserade av Indien!

Här kan vi träffas för dagliga kontakter, kommentarer till väder och vind, hälsa, kärlek och allt annat som kan angå oss och var vi än befinner oss.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Tride
0

Godmiddag! Här är grått och småruggigt. Löven har precis fallit av den stora eken utanför mitt fönster.

Hur har ni det denna novemberdag, var ni än befinner er.

Tride.

Clary
0

Hos mig tittar solen fram, vindstilla och rätt skönt ute. De flesta löven ligger på backen, talgoxe och blåmes är på besök, antagligen för att påminna om att det snart är dags för talgbollar och annat smått och gott.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Tride
0

Hej Clary och välkommen till "Indien"! Hoppas hela tiden på det bästa för dig och din man.

Tride.

Clary
0

Tack Tride, vi gör som vanligt, hoppas på  det bästa och tar en dag i taget, för det mesta fungerar det men ibland blir det djupdykning.

Letar ibland mina bilder har så många att dela med mig av men sen var det att hitta rätt också Obestämd

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Tride
0

Det är alltid kul med bilder. Och lite knepigt o pyssligt att få fram den rätta.

Tride.

Ians
0

Godkväll på Er Tride och Clary!

Gu vad roligt med Denna sajt…lägger de till mina favoriter och följer med Stort intresse…för att lära mig mer om detta stora land som faschinerar mig!

Och som nu tar plats i flera samanhang inte minst modevärlden…efter att ha varit ett U-land i de sammanhangen! Och smått skrattretande! Med sin billiga Hippie/bohem stämpel modemässigt!

Så det skall bli intressant att se utvecklingen fram över!

Tride
0

Ja, Indien är på G. Snart får vi huka oss här i västvärlden. Om vi inte blir lite mer följsamma och insiktsfulla, kanske. Jag har en vision: nämligen att om några år kommer det att finnas ett indiskt tempel här i vår park i Nacka med omnejd. Nja, det kanske bara är en vision, men helt omöjligt är det kanske inte?

Om sisådär några årtionden kan Indien helt dominera världen, kanske i konkurrens med Kina. Jag tycker det är intressant att tänka på i alla fall, ibland skrämmande. Inte på grund av att just dessa länder kan komma att dominera världen, men för att all dominans kan leda till otrevligheter och maktfullkomlighet. Se nu på USA! Stora problem med ekonomin och en hel del "kolonialfasoner." Ett land som Indien, som så länge varit förtryckt av olika kolonisarörer, främst britterna, kan ju komma att verkligen bli en rytande tiger i världen när den väl kommer loss.

Rädde sig den som kan!Tungan ute

Tride.

Pagan
0

Godkvällen på er

Indien i fokus, mycket intressant Tride. Ska bli hur kul och häftigt som helst att få delta i alla kunskaper här.

Hos mig har det varit grått & trist i dag. Har en förkylning som sätter käppar i hjulen för kreativiteten så här fullmåneafton, men en liten cermoni får det bli trots allt. Mångudinnan är lite osynlig bakom alla grå moln, men hon finns ju där och lyssnar ändå.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tride
0

Måne heter Chand på hindiOskyldig Så nu kan du åkalla henne på hindi, om du vill, Pagan. Kanske hjälper mot förkylning? Själv vräker jag i mig vitlök, sedan min leverantör av kol.silver lagt av på grund av vår svenska byråkrati. Men nu är han på banan igen.

Tride.

Pagan
0

Hett vatten med ingefära, vitlök, citron och honung, smakar inte så smarrigt, men det hjälper kanon. Hmm chand var ju ett vackert namn, jag åkallar Hel, men det spelar egentligen mindre roll, hon är inte så noga med att namnet är det rätta, hon hör ändåFlört

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tride
0

Ja, hon har bra hörselSkrattande

Tride.