Indien iFokus

Indien

Etikett: egna-tips
Läst 1460 ggr
E-l-vira
2

Ny serie på tv4

Igår hade en ny serie premier på tv4, Jättebästisar. Den handlar om två män som spenderar en månad i Idndien. Första avsnittet innehöll inte så mycket om Indien men så hann de ju bara precis komma dit innan avsnittet var slut. Hoppas på att få se lite mer av landet och kulturen i kommande avsnitt 🙂
Om serien från tv4.se: 

"Musikjournalisten Lennart (David Batra) ska snart fylla 40 och inser att livet inte kommer att stanna upp av sig själv. Han vill slå två flugor i en smäll, söka upp sina rötter i Indien och passa på att se om hans gamla vänskap med Peter kan få en nytändning. Resan till Indien är också en chans att skriva den stora boken samt att se till att hans jobb på kvällstidningen säkras.

Peter (Johan Glans) har motvilligt fastnat i jobbet som barnprogramledare när det plötsligt öppnas en dörr till ett större och synligare programledarjobb. Tyvärr hinner inte den nya karriären starta förrän den tar slut med en krasch och Peter behöver bokstavligen fly landet.

Tillsammans befinner de sig plötsligt i Rajasthan i nordvästra Indien där de under en månads tid tvingas se på sig själva och sin relation i ett helt nytt ljus."

Det första avnittet finns på tv4 play!

http://www.tv4.se/jättebästisar

Medarbetare på klickerträning.ifokus

Völsung
0

Vad spännande! Ska kika på det. Tack för tipset. :)

E-l-vira
0

Det känns lite dumt att skapa en ny tråd för att tipsa om ett nytt program så här kommer nästa tips:

En dokumentär om Indiens första kvinnliga polis! Tillgänglig i fem dagar till. 🙂

http://www.svt.se/dokumentarfilm/se-program/del-1-1772

Tride
0

Intressant! Jag har sett den. Om jag inte minns fel så träffade jag henne faktiskt i Delhi för en massa år sedan. Hon hade just tagit sin polis-examen. Hon heter Kiran Bedi.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

E-l-vira
0

#3 Den var verkligen bra, hon fick bli en ny idol 😉