Min nya avatar - ormtjuserskan
Bilden togs på Sri Lanka för en massa år sedan.
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
Ni kollar lite här men skriver inte. Vad tycks om boan? Klädsam, eller hur?
Tride.
Jag kan inte mycket om ormsorter, men oj - här kan man börja snacka om ordentlig boa 😃
Själv har jag träffat en livs levande orm på nära håll en gång, alltså en sådan som är tam, men jag vågade inte klappa den 😛 Skulle jag få chansen igen så skulle jag vilja!
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Jag lät mig övertalas av den envisa ägaren av ormen. Han vandrade på stranden och sökte turister som ville bli fotade med hans husdjur. Mot betalning. Jag ville förstås inte alls först. Men jag hade en reskamrat som var fascinerad av alla slags djur, och såg det här som ett gyllene tillfälle. Om hon vågade, så vågade jag. Priset var överkomligt, vi prutade väl lite och så fick vi varsin boa om halsen.
Här syns vi orm-husse.
Tride.
Själv älskar jag djur av alla slag och tycker det är en väldigt spännande upplevelse att hålla i orm, ju större desto bättre 😉 Att känna hur musklerna arbetar när den rör på sig.. ja man måste liksom hålla i en för att förstå. Bilden är superfin!
Medarbetare på klickerträning.ifokus
Haha! Det låter läskigt, lite nervpirrande åtminstone 😛
Jag hoppas att jag får tillfälle att träffa en trygg, snäll tamorm någon gång.
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Det var ju inte alls så farligt som jag trott. Ormen var mätt och glad och kändes riktigt trivsam.
Tride.