Indien iFokus

Indien

Etikett: religion
Läst 1458 ggr
juaneltoro
0

Tavla, hjälp mig förstå..!?

Kommit över en gammal tavla från min bortgångna mormor. Canvasmålning, förhållandevis gammal, som tros föreställa Indien. Kan någon förklara lite om den, religiös bakgrund, något om syfte, historia, var den kan ha inhandlats, liknande verk osv..?

Tack på förhand,

Johan

Allamej
1

Bild på tavlan kan hjälpa 🙂

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

juaneltoro
0

haha, sorry

Allamej
0

Det jag ser kan jag inte ens börja förklara, någon annan bättre i indisk konst kan nog förklara bättre

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Tride
0

Tyvärr fungerar inte min tröga dator just nu, det betyder att jag kan inte scrolla fram till bilden. Kanske blir det bättre sen. Jag blir nyfiken. Kanske kan du lägga in bilden en gång till?

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

juaneltoro
0

hmm, jag har den på ipaden, alldeles för mycket teknisk analfabet för att förstå vad jag skall göra istället… :) lägga ut länken en gång till? eller skicka den på annat sätt?

Allamej
0

Lägga in bilden här kanske och sen även skicka med en länk 🙂

Tride
0

Nu har jag sett tavlan. Det verkar vara en sk RAjput-målning, och jag tror att den skildrar mytiska händelser ur tex eposet Mahabharata. Du kan ju googla på RAjput och Mahabharata, så kan du få mer information där. Annars kan jag återkomma i ämnet.

Tride.

Tride
0

har du hittat någon information via google? Om inte kan jag bidra med lite fler beskrivningar.

Tride.