Restips. En resebyrå i Indien
Lite reklam för en resebyrå i Indein, som jag själv hade mycket goda erfarenheter av sist jag var i landet.:
P.R.E.M. (PRIORITY RELATIONSHIP FOR EVOLVING MARKETS)
P.R.E.M. är ett argentinskt familjeföretag med säte i Indien, Pondycherry, där vi funnits under de senaste 25 åren.
Genom oss kan ni få utomordentlig service, hjälp vid transfer, med transport och boende längs icke traditionella rutter. Vi arrangerar äventyrsresor, kulturella och andliga rundresor för er, som besöker Indien. Med oss kan du upptäcka Södra Indiens hemligheter och undanskymda hörn.
Vi är direkt länkade till södra Indiens bästa och mest pålitliga turistföretag. Som bofasta här känner vi varje liten bit av denna landsända, och kan därför erbjuda en rad möjligheter till lägsta möjliga pris.
Vi möter upp vid ankomsten till flygplatsen, arrangerar strövtåg runt antika syd-indiska tempel, längs ensliga stränder och historiska monument, besöker häpnadsväckande andliga centra (ashram) eller tysta fiskebyar och hantverkares verkstäder. Vi erbjuder Indiens magi och levande kultur tillsammans med den latinska värmen och gästfriheten, fram till avskedet vid flygplatsen. Våra tjänster ges på spanska, franska och engelska.
Dessutom kan vi ge assistans till den som önskar medverka vid utställning och mässor och kan behöva hjälp med uppsättning av marknadsstånd. Vi organiserar medicinsk turism och MICE-turer för samfund och företag.
Genom våra kontakter kan vi också erbjuda kunniga jurister, inhyrda ekonomer och finansiella analytiker vid alla slag av affärstransaktioner. Detta kan lösa problem utan att personal behöver anställas för att göra det på plats.
Under din resa kan vi ge dig utomordentlig service. Någon av oss kommer alltid att vara tillgänglig för att med glädje och kunskap väcka din kärlek till Indien, ge insikt i dess antika och levande kultur, samt upptäcka dess underbara människor.
För vidare information, resrutter och speciell reseplanering, sänd oss ett e-mejl till:
eller kontakta oss i Argentina:
På bilden syns Dara Lorenzen tillsammans med en indisk god vän i Madhu Ban, Uttarkhand. Dara är alltså resebyråns ägare och huvudansvarig. Han var då föreståndare för Ashramet, där jag bodde med min svenska reskamrat. Vi blev utomordentligt väl behandlade och fick hjälp med allt vi önskade.
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
Uttarkhand i norra Indien, där Madhu Ban befinner sig i ett område som kallas Ram Ghar. De snöhöljda bergen skymtar.
Bla ordnade Dara våra rundresor i området.
Tride.
Vi besökte bla staden Nainitale. Bilden är från ett Gurdwara - sikh-tempel - vackert beläget vid sjön.
Tride.
Det här rummet finns i Van Nivas, ett annat Ashram, och som ligger på 2000 m. höjd. Standarden är god, med fint badrum. Dock ingen lyx. Det är kallt på höjden, så filtar och täcken kommer till användning.
Tride.
Här står jag på gården till Van Nivas. Det var ingen värme den dagen vi var där.
Tride.
Sluttningarna i Uttarkhand är berömda för sina Rodhodendronskogar.
Tride.
Tradplantering på Ashramet i Madhu Ban. Damen i rosa tröjan är min svenska reskamrat.
Tride.
Den här bilden är från Delhi. Träd som dekoreras med gudabilder är vanligt överallt i Indien.
Tride.
Pondycherry, som nämns i trådens första inlägg, ligger på Syd-indiska ostkusten. Det är en fd fransk koloni. Där grundades Sri Aurobindos 1a Ashram samt, sedermera, staden Auroville, ett utopiskt samhälle för mänsklighetens framtida utveckling.
Dara, som jag träffade i Uttarkhand, norra Indien, på ashramet där, har länge bott i Pondycherry, och befann sig endast tillfälligt i Madhu Ban för att hans hjälp behövdes där. Han har sedan flyttat tillbaka till Pondycherry, där han alltså, i huvudsak har sin verksamhet och organiserar resor i området.
Han är en pålitlig och hjälpsam person, och en bra kontakt i det stora och, ofta, förvirrande landet.
Tride.