Annons:
Etikettresor-och-upplevelser
Läst 1251 ggr
Akacia
2016-09-09 12:20

Hjälp! Tips om Indiskt bröllop

Hej! Jag behöver er hjälp. Jag och min sambo är bjudna på bröllop i Indien i november och jag vill verkligen åka men att inte veta mer exakt datum ställer förstås till det för mig. Jag har frågat min indiska vän (fd.kollega) om han vet vilket datum det blir men får bara till svar att han ska berätta så snart han vet.

Från tidigare konversation har jag förstått att de konsulterar en astrolog och jag misstänker att det är besked från astrologen som de väntar på. Är det någon som vet hur det här går till och hur nära inpå bröllopet som de kan få besked? Jag vet att de tittat på plats för att hålla bröllopet men som sagt mer information än att det är i november vet jag inte.

Snälla hjälp mig om du vet! Jag har jobbaktiviteter som måste bokas in just i november och jag vet inte om jag ska gå på min vän igen och fråga eller om jag kanske blir tvungen att boka mina aktiviteter och sen kanske missa bröllopet - som är en sån där "ones-in-a-lifetime".

Annons:
Tride
2016-09-10 17:45
#1

Jag kan nog inte ge dig mycket hopp beträffande tiden. Indier har sina egna tidsbegrepp, och har svårt att komma med exakta besked. Kan du på något sätt prioritera bröllopet framför ditt jobb - gör det! Ett indiskt bröllop är inget man bör missa, när du nu har möjlighet att få vara med! 😍

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Upp till toppen
Annons: