Annons:
Etikettresor-och-upplevelser
Läst 1506 ggr
Utanrutan
10/17/17, 1:21 PM

Goa, hjälp!

Vi ska resa till Goa i 2018. februari. Om finns ngn här som var där, snälla skriv mig alla tips som hon/han kan: om vaccinationerna, maten, accomodations, vad behöver man att ta hand om, finns ngt som kan vara farligt osv osv.

Så allt som handlar om Goa. 😎

Tusentack!

Annons:
Tride
10/18/17, 9:04 AM
#1

#0Jag har själv inte varit i Goa, men i Kerala, grannstaten. Jag antar att det är mycket som är likadant. Vill du skriva lite mer? Varför har ni valt just Goa?

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Utanrutan
10/19/17, 9:00 AM
#2

Det var bara en möjlighet, vi hade letat efter ngn vinterresa, och vi hittade det. Jag gillar mycket indiska kulturen och tänkte vi att detta kommer att bli en lite kulturell resa, inte bara "rekreation". 🙂

Så, om du skulle kunna skriva ngt om Kerala, jag vore mycket tacksam. T.ex: hur trivdes du där, vad var som gjorde ngt problem, vad måste man att akta sig, osv.

Tusentack för ditt svar!

[Jarl]
10/28/17, 3:12 AM
#3

Jag älskar indien men du kommer få magsjuka och man kan bli uttorkad!

Det är väldigt bra att börja med Goa och åka upp till mombay eller kerela med natt tåg. Du kommer få en hel chock det är så annorlunda där så hjärnan går på autopilot.

Tride
10/29/17, 5:11 PM
#4

Vi trivdes jättebra i Kerala. Fina stränder, bra väder, möjlighet att göra utflykter. Det man mest måste akta sig för är att gå för långt ut när man badar, på grund av förrädiska underströmmar. Drick inte vatten ur kranar. Se till att få kokt vatten. Åtminstone första veckan.Ta med piller mot magsjuka! Kan vara jätteviktigt. Och så alla underbara ayur-veda-behandlingar. Finns säkert också i Goa. Unna er! Vi gjorde några fina utflykter, bla , med båt, till träsk-området. Och till bergen. Jag minns särskilt ett besök i en härlig trädgård där det odlades medicinalväxter. 🌺

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Upp till toppen
Annons: