Allmänt

Ot om Opera, min nya fokus sajt

2017-08-23 10:26 #0 av: Tride

https://www.youtube.com/watch?v=RxZSP1Dc78Qjavascript:nicTemp();

Jag håller på att bygga upp min nya fokus-sajt, Opera. Den kommer att innehålla mycket mer än bara Opera,men det är utgångsläget. Mycket kommer att handla om röster, röst-träning, framträdanden, kommunikation. En hel del om själva opera-kulturen, förstås, och dess traditioner i förhållande till andra kulturella områden.

Länken går till ett klipp, där spanska sopranen Montserrat Cabballé sjunger en välkänd aria: O mio babbino caro, Pucchini. Hon anses tillhöra förra seklets allra bästa sopraner. Hon är född 1933, fortfarande verksam. Klippet är från 1990.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Anmäl
2017-08-24 12:27 #1 av: Tride

Jag gillar denna "tjocka tanten sjunger-kultur." Den ger mig också ett nytt språkbruk - kalla det Bel Canto-språk. En salig blandning: Ognor elle tokkare mein corazon. I varje ögonblick vidrör hon mitt hjärta, för att översätta till enkel svenska

Hur som helst är både språk och musik bra medel att hålla hjärnan frisk och undvika alzheimer mm. 

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.