Annons:
Etikettpolitik-och-samhälle
Läst 2511 ggr
Tride
2016-08-30 23:38

kvinnliga turister bör inte ha kjol

Indiens turistminister uppmanar kvinnliga turister att inte bära kjol och att tänka på hur de klär sig. Vid ankomsten till Indien får de ett välkomstkit, där det beskrivs hur de bör gå klädda och vilken typ kläder de bör undvika, för att inte verka utmanande och utsätta sig för sexuella trakasserier. En anledning är, att våldtäkterna har ökat. 

Jag tror att ett sådant kit kan ha motsatt verkan, och att de kvinnliga turisterna vänder hem igen eller till ett land där de slipper tänka på hur de bäst skall skyla sig för att undgå manlig påflugenhet och våld. 

En artikel om detta finns i Aftonbladet, 30e augusti. Ministern kritiseras, men försvarar också sitt tilltag. Men visst är det underligt att Indiens makthavare har svårt att inse att det det i första hand de indiska männen som skall lära sig ansvara för sina egna handlingar. Visst är det konstigt att kvinnor- var än det sker i världen -  skall behöva skydda sig mot män - och att män tycks ha så svårt för att visa respekt.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Annons:
Tride
2016-08-31 10:35
#1

Hur skulle det vara om turistministern gav Indiens manliga befolkning ett kit där det beskrivs hur de skall bete sig för att de kvinnliga turisterna skall känna sig välkomna och trygga i deras land? Hur än kvinnorna väljer att kläs sig. 

Turism är en viktig inkomstkälla för många länder i dagens värld. Inte minst för Indien. Våldet mot kvinnor skrämmer också bort manliga turister, eftersom också par trakasseras. Ett par på semester kan alltså välja bort Indien ur sin resplan, eftersom de vill känna trygghet.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Tride
2016-12-03 12:06
#2

Långkjol går förstås bra. Det här handlar om korta snäva kjolar

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Farwuq
2017-02-14 09:28
#3

🥵
Alla ska tydligen anpassa sig efter den lägsta ribban.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[NeferNefer]
2017-04-30 10:37
#4

Japp. Vi har valt bort Indien. Vi besökte andra länder i stället under vår Asienresa i vintras och kommer att göra så i fortsättningen med. Jag har också valt bort Indienfonder i mitt pensionssparande. Jag tror inte på länder som har så dålig syn på så stor del av sin befolkning. Däremot skänker jag pengar till en organisation, Love and Hope, som arbetar för att befria små flickor som är sexslavar bland annat i Indien 😢Jag är månadsgivare. https://loveandhope.org/ (Hoppas det är okej att posta länken, annars får ni ta bort den 🌺)

Indiens kultur är så rik och mångfasetterad annars och Indien har en så lång, fascinerande historia, så det är verkligen ett av mina drömmål att få besöka. Men som det är nu vägrar jag. Jag utsätter inte mig själv och mina döttrar för den risken, speciellt inte som myndigheterna verkar mena att det är vårt eget fel ifall vi kommer dit och blir utsatta för övergrepp och kanske även mördade.

Tride
2017-04-30 14:08
#5

Länken är helt okej. Tack för ditt inlägg,Nefer Nefer. Själv har jag levt och bott i Indien, men det dröjde innan jag tog mark där för att stanna. Jag reste till andra länder i Asien, såg Indien där nere från planet, mellanlandade och flög vidare. 

Till slut kom jag dit i alla fall. Tack vare mitt erfarna ressällskap hade jag stor glädje av min vistelse, och fick också nya vänner där. Jag lärde mig koderna och kunde klara av de flesta situationer. Jag rekommenderar ingen att resa till Indien utan erfaret ressällskap eller pålitliga vänner i landet.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

[NeferNefer]
2017-04-30 18:34
#6

#5: tack för svaret. Vi saknar ju vänner i Indien, så ditt svar säger mig att vi gjorde rätt som valde bort det resmålet. Synd att det ska behöva vara så, dock. Det kommer att förbli ett drömmål för mig, hoppas allt blir bättre i framtiden ❤️

Annons:
Tride
2017-04-30 21:25
#7

#6 Jag hoppas också att det blir bättre i framtiden. Indien är ett land fullt av paradoxer, intressanta traditioner, arkitektur, konst, musik fantastisk mat och,mestadels, vänliga människor. Samt underbar natur från Himalaya till vita länga stränder. Framför allt måste indiska myndigheter skärpa sig och se till att såväl den egna befolkningen som turister får bättre skydd.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

vallhund
2017-07-01 15:27
#8

#4 En inte helt okontroversiell organisation där mycket av de insamlade medlen går till kristen missionsverksamhet.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[NeferNefer]
2017-07-01 16:26
#9

#8: Ja, jag har läst en del oroande saker på sistone och överväger starkt att sluta skänka pengar till dem 😕

Tride
2017-07-01 16:33
#10

#8 Tack för info, vallhund!👍

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

vallhund
2017-07-02 14:28
#11

Varning för lång tråd, dock mycket läsvärd.

http://www.bukefalos.com/threads/love-nepal-love-and-hope.1431931/

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

vallhund
2017-07-02 20:34
#12

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: