Annons:
Etikettpolitik-och-samhälle
Läst 988 ggr
Tride
2015-10-10 22:29

Britternas inflytande i Indien

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här texten är intressant men kontroversiell. Det finns de som menar att detta är fejk, och anser att språkbruket  är för modernt.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Annons:
Tride
2015-10-10 22:32
#1

Hur som helst tycker jag det stämmer till eftertanke. Hur mycket av den indiska kulturen förstördes av de brittiska kolonisatörerna? Jag tror att detta ämne är mycket viktigt, även nu över sextio år efter det Indien blev fritt.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Huygens
2015-10-10 22:36
#2

#0 är helt i linje med vad Illuminati skulle kunna göra.

Tride
2015-10-11 08:23
#3

En del britter menade ju att de skulle "hjälpa" de sk primitiva indierna till att bli civiliserade! Enligt brittiska principer, således. Medan kunskap och traditioner och kultur enligt indiska uppfattningar förintades. Denna fördom finns ju fortfarande kvar i västvärlden. Indisk vetenskap och kultur avfärdas ofta som vidskepelse och allmän oförmåga.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Tride
2015-10-11 09:33
#4

Jag har googlat en del på det här ämnet, tex Macaulay, och funnit att det pågår en del intressanta diskussioner på internet kring detta Alla indier verkar inte ha varit emot honom, tvärtom, tex uttrycker vissa daliter (kastlösa) tacksamhet mot honom och mot britterna, eftersom de anser att deras situation förbättrades under kolonialtiden.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Huygens
2015-10-11 12:25
#5

ja, man kan tänka sej att vissa saker kunde behöva bli bättre för kastlösa.

Upp till toppen
Annons: