Annons:
Etikettresor-och-upplevelser
Läst 2887 ggr
Tride
2/29/12, 9:29 PM

länk till intressant indiensajt

Här kan ni bla läsa om Indiens historia i översikt från före Kristus. Mycket årtal och händelser att hålla rätt, men matnyttigt för den som är intresserad av Indiens utveckling.

http://www.stalvik.com/Svenska/lasindien.html

Hemsidan är skapad av en riktig globetrotter som besökt 103 olika länder och gjort en del krävande bergvandringar i såväl Indien som andra delar av världen. Kul läsning. Men jag känner ju att jag ligger lite i lä, liksom. Nåja. Några av de länder han nämner har jag faktiskt besökt själv.

Berätta om dina bergvandringar! De behöver inte vara så märkvärdiga, Jag vandrar blande bergen här i Nacka när andan faller på. Det är inte  så tokigt det heller.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Indien - "Kontrasternas land". P� min sida om Indien finns en kort historiebeskrivning, resfakta, statistik, fotografier mm, rainer stalvik, f�rel�sare
  • Redigerat 1/18/21, 4:43 PM av Niklas
Annons:
Tride
2/29/12, 11:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bland bergen i indiska Nacka

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Moonwing
3/10/12, 12:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Bland granarna i småland..Tungan ute

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Tride
3/10/12, 11:15 AM
#3

Skrattande Indiska Småland  duger det också!Flört

Mitt ressällskap i Indien brukade kalla skogen i här i området för Himalaya Hon tyckte att allt hängde ihop, sas. Och att världen är gränslös.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Moonwing
3/10/12, 2:14 PM
#4

Yes, det är bara vi själva som sätter gränser..

….barn som leker i naturen kan jue få för sig att de är tex i Texas..men vi är jue som barnOskyldig, eller hur Tride!?Tungan uteFlört

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Tride
3/10/12, 4:57 PM
#5

Sverige är ett heligt land. Ja, det påstod någon iaf någon gång under förra seklet. Varför? För att vi,åtminstone då, var beredda att hjälpa folk från andra delar av världen.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Upp till toppen
Annons: